Reklamační řád
Reklamační řád, záruční list a pokyny k použití a údržbě
Společnosti Oční studio Aleš Žejdl s.r.o., IČ: 269 18 773, Havlíčkova 837, 664 42 Modřice, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod s.z. C 45042 (dále jen OSAŽ) Provozovny OSAŽ jsou uvedeny na účtence, která slouží jako daňový doklad a je nedílnou součástí každého nákupu.
Provozovny Očního Studia Aleš Žejdl:
Brno, Nádražní 654/10, Brno, Veveří 3163/111, Brno, Křenová 479/71, Brno, Moravské nám. 1007/14
Hodonín, Štefánikova 294/1
Pojmy:
Brýlové obruby — jsou zbožím určeným pro vložení dioptrických brýlových čoček určených ke korekci zraku.
Brýle – brýlové obruby osazené dioptrickými nebo nedioptrickými brýlovými čočkami. Brýle jsou určeny pro běžné nošení a nepředpokládá se, že budou vystaveny nadměrné a nepřiměřené zátěži.
Sluneční brýle — brýlové obruby osazené dioptrickými nebo nedioptrickými brýlovými čočkami určenými pro ochranu proti slunečnímu svitu a UV záření. Jsou prostředkem osobní ochrany očí pro běžné použití. Plně pohlcují UV‑A a UV‑B záření. Sluneční brýle jsou určeny pro běžné nošení a nepředpokládá se, že budou vystaveny nadměrné a nepřiměřené zátěži. Sluneční brýle nepoužívejte pro přímé pozorování slunce a uměle zhotovených zdrojů UV záření. Sluneční brýle nejsou vhodné pro řízení vozidla za snížené viditelnosti a v noci.
Brýlové čočky — jsou zdravotnickým prostředkem určeným pro opakované použití při korekci zrakové vady.
Kontaktní čočky – zdravotnický prostředek ke korekci zraku určený přímo k nasazení přímo na rohovku.
Reklamační řád:
Prodej zboží se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen NOZ), a to zejména ustanoveními § 2079 a násl. a ustanoveními § 2158 až 2174b (o prodeji zboží spotřebiteli). Dále pak ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ZOS).
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že výrobek nebo zboží je při převzetí kupujícím bez vad, tedy prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete kupující rozumně očekávat.
Kupující je povinen reklamovat vady bez zbytečného odkladu poté, co tyto vznikly.
Reklamaci je prodávající povinen přijmout ve všech svých provozovnách, bez ohledu na to, ve které bylo zboží zakoupeno.
Není-li reklamace vyřízena na počkání, je prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník by měl rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, včetně odeslání informace o vyřízení reklamace kupujícímu, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující právo odstoupit od smlouvy či požadovat přiměřenou slevu.
Po vyřízení reklamace je prodávající povinen poskytnout kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Právo vytknout vadu zboží lze do 24 měsíců od převzetí (§ 2165 odst. 1 NOZ). Po vyřízení oprávněné reklamace se lhůta k uplatnění práv z vadného plnění prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení. Byla-li reklamace zboží vyřízena výměnou zboží za nové, začne lhůta běžet znovu od data vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží.
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po dobu poskytnuté záruky za jakost způsobilé k užití pro obvyklý účel nebo si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka za jakost při prodeji spotřebního zboží a nových brýlí osazených novými brýlovými čočkami činí 24 měsíců. Projeví-li se vada zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží mělo vadu už při převzetí, pokud to povaha zboží či vady nevylučuje.
Záruka za jakost při výměně nových brýlových čoček do vlastních obrub činí 6 měsíců.
Záruka za jakost na opravy nebo na zábrus brýlových čoček činí 3 měsíce.
Oční Studio Aleš Žejdl poskytuje záruku na jakost i u vyšetření zraku, a to ve lhůtě 3 měsíců od vyšetření, pokud v této lhůtě nedojde k objektivní změně oční vady klienta.
Záruka za jakost se neprodlužuje, ale při uznané reklamaci nebo opravě, či výměně vadného zboží dobíhá od data nákupu, resp. prvního převzetí zboží.
Pokud je možné vadu zboží opravit, musí být prodávajícím v reklamační lhůtě opravena. Podle své volby může kupující požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Prodávající se může s kupujícím dohodnout, že místo opravy bude poskytnuta kupujícímu přiměřená sleva. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Nároky z vad a záruku za jakost nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží, vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání, vydržet.
Reklamace zboží nebude uznána:
- vypršela-li u reklamovaného zboží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění nebo doba, na kterou se vztahuje případná záruka na jakost zboží, přede dnem uplatnění reklamace,
- vada vznikla neodbornou manipulací či nesprávným čištěním,
- zboží bylo mechanicky poškozeno či poškozeno přírodními živly,
- zboží bylo nadměrně zatěžováno,
- na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz
Několik rad jak používat a udržovat vaše brýle
- Brýle vždy sundávejte oběma rukama.
- Neodkládejte nikdy Vaše brýle brýlovými čočkami dolů.
- Nemáte-li brýle na očích, vždy je ukládejte do pouzdra.
- Nedávejte brýle na dno zavazadel.
- Brýlové čočky nečistěte nikdy nasucho, vždy je nejdříve opláchněte pod tekoucí vodou.
- Čistěte pouze speciálním mikrovláknem nebo schválenými čisticími prostředky.
- Brýle nevystavujte působení chemických látek.
- Brýle používejte pouze k účelům, k jakým jsou předepsány.
- Nevystavujte Vaše brýle vysokým teplotám.
- Nejdéle po dvou měsících vždy navštivte svého optika, aby Vám brýle vyčistil ultrazvukem a odborně seřídil.
- Patentní – bezobrubové brýle si poprvé nechte seřídit do 30 dnů od vydání nových brýlí.
V Brně, 1. 1. 2024
Oční studio Aleš Žejdl s.r.o.